Regulamin
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz zawierania umów kupna sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej dostępnej pod adresem wieszamy.pl.
2. Właścicielem sklepu internetowego wieszamy.pl jest Agnieszka Dowgiert prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Aga4House Agnieszka Dowgiert” przy ul. Kawaleryjskiej 19/23, 41-45 SW, 15-325 Białystok, NIP: 542-300-68-92, REGON 200848882 (dalej jako „Sprzedawca” lub „Właściciel”).
3. Właściciel prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sklepu wieszamy.pl dalej jako: „Sklep”.
4. Niniejszy Regulamin przywołuje istotne elementy umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem sklepu, a także określa zasady korzystania ze sklepu internetowego.
§ 2. Definicje
1. Regulamin – niniejszy regulamin działalności Sklepu internetowego znajdującego się pod adresem wieszamy.pl.
2. Sprzedawca – Agnieszka Dowgiert prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Aga4House Agnieszka Dowgiert” przy ul. Kawaleryjskiej 19/23, 41-45 SW, 15-325 Białystok, NIP: 542-300-68-92, REGON 200848882.
3. Sklep internetowy – prowadzony przez Sprzedawcę serwis wieszamy.pl umożliwiający Klientom uzyskanie informacji o dostępnych towarach, dokonania ich zakupu, zapoznania się z zasadami sprzedaży na odległość, rękojmi.
4. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna, bądź jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z możliwości udostępnianych przez Sklep internetowy.
5. Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu w Sklepie internetowym w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
6. Konto – elektroniczny zbiór danych zapisany na serwerze sklepu zawierający udostępnione przez Klienta informacje służące realizacji zamówień, metod i warunków dostawy, ukazujący dotychczasowe zamówienia, przebieg realizacji złożonych zamówień, udostępniony Klientowi na podstawie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
7. Towar – rzecz ruchoma w postaci firan, zasłon i paneli okiennych będących w składzie asortymentu Sprzedawcy.
8. Czas realizacji zamówienia – liczba dni roboczych, w których Sprzedający skompletuje zamówienie i przekaże do wysłania za pośrednictwem poczty lub kuriera na adres wskazany przy dokonywaniu Zamówienia, bądź udostępni go do odbioru osobistego pod adresem prowadzenia działalności przez Sprzedawcę.
9. Dzień roboczy – każdy dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
§ 3. Oferta, asortyment sklepu
1. Przedmiotami stanowiącymi asortyment sklepu i będącymi podstawą transakcji są towary wymienione w ofercie – nowe i według wiedzy Sprzedawcy wolne od wad fizycznych i prawnych.
2. Ofertę sklepu stanowią zarówno towary gotowe do bezpośredniej sprzedaży, jak i wymagające wcześniejszego przygotowania według wymiarów i z materiałów wskazanych przez Kupującego.
3. W procesie indywidualnego kontaktu Kupującego ze Sprzedawcą przewidywana jest możliwość składania przez obydwie strony propozycji innych niż wymienione w ofercie sklepu wieszamy.pl W szczególności dopuszczona jest możliwość ustalenia warunków transakcji innych niż standardowe.
4. Zawartość Sklepu wieszamy.pl nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 543 Kodeksu Cywilnego, należy ją traktować jako zaproszenie do zawarcia umowy.
§ 4. Konto Klienta
1. W celi założenia Konta należy wypełnić elektroniczny formularz rejestracji podając następujące dane: imię, nazwisko, adres (województwo, powiat, miejscowość, ulica, numer budynku/budynku i mieszkania, kod pocztowy), adres poczty elektronicznej (e-mail), numer telefonu. W przypadku przedsiębiorców zakres danych poszerzony jest o firmę przedsiębiorcy oraz jego NIP.
2. W procesie rejestracji Klient samodzielnie ustala i wprowadza hasło umożliwiające dostęp do Konta. Login Konta stanowi adres poczty elektronicznej.
3. Po założeniu Konta Klient otrzymuje na podany przy zakładaniu Konta adres poczty elektronicznej potwierdzenie zarejestrowania Konta i informację o możliwości składania zamówień w Sklepie internetowym. W przypadku otrzymania takiej informacji pomimo nie podawania adresu poczty elektronicznej należy zignorować otrzymaną informację, p spowoduje anulowanie procesu zakładani Konta. W celu potwierdzenia założenia Konta Klient potwierdza jego założenie klikając w przesłany link.
4. Po zalogowaniu się na Konto Użytkownik może zmienić podane dane.
§ 5. Warunki składania zamówienia, zawarcie umowy i jej realizacja.
5. Zamówienia w Sklepie internetowym można składać 24 godziny na dobę we wszystkie dni kalendarzowe.
6. W celu złożenia zamówienia Klient może skorzystać z dwóch możliwości:
a. podania danych za pośrednictwem Konta Klienta w Sklepie internetowym albo
b. udostępnienia danych do dostawy bez pośrednictwa Konta Klienta.
7. W celu założenia zamówienia Klient dokonuje wyboru zamawianego Towaru i jego właściwości poprzez jego umieszczenie w koszyku oraz dokonanie wyboru sposobu dostawy wraz z adresem dostawy, a następnie dokonaniu płatności według jednej z metod udostępnionych przez Sprzedawcę.
8. Wszystkie ceny Towarów podane w Sklepie internetowym są wyrażone w złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
9. Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy Towarze w momencie złożenia zamówienia przez Klienta o ile zostanie ona potwierdzona przez Sprzedawcę drogą mailową.
10. Przed złożeniem zamówienia Klient potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje zawarte w nim postanowienia.
11. Złożenie zamówienia polega na kliknięciu w koszyku na przycisk „zamawiam i płacę”.
12. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje od Sprzedawcy maila na wskazany w zamówieniu adres poczty elektronicznej stanowiący potwierdzenie złożenia zamówienia, możliwości jego zrealizowania, a w przypadku zamówienia indywidualnego (na wymiar) także czas realizacji zlecenia. Klient w wiadomości otrzymuje ponadto niniejszy Regulamin w formie pliku pdf.
13. W przypadku, gdy z wyjątkowych przyczyn Sprzedawca nie jest w stanie zrealizować całego zamówienia, bądź asortyment zamieszczony na stronie sklepu okaże się nieaktualny (np. w tym samym momencie nastąpiła sprzedaż towaru w sklepie stacjonarnym), Klient zostanie niezwłocznie poinformowany drogą mailową i w takim wypadku przysługuje mu prawo do częściowej realizacji zamówienia lub całkowitej z niego rezygnacji.
14. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie, kiedy Klient otrzyma od Sprzedawcy na adres swojej poczty elektronicznej powiadomienie potwierdzające realizację zamówienia.
15. Wartość zamówienia złożonego przez Klienta nie może przekroczyć …. zł (słownie: …. zł). Jeśli suma nieuiszczonych u Sprzedawcy zobowiązań osiągnie wartość ……. złotych, kolejne zlecenia Klienta nie będą realizowane do momentu uiszczenia wskazanej wyżej należności.
16. Sprzedawca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych starań, dążących do realizacji zamówienia Klienta składającego się z produktów gotowych w ciągu … dni roboczych, zaś w przypadku produktów na wymiar w terminie …. dni roboczych.
17. Podstawowym potwierdzeniem dokonania zakupu jest paragon. Potrzebę uzyskania faktury VAT należy zgłosić przed dokonaniem płatności wpisując odpowiednie dane i zaznaczając swój wybór.
§ 6. Sposób i termin zapłaty.
1. Za zakupione w Sklepie internetowym Towary płatności można dokonywać w następujący sposób:
a. w drodze płatności elektronicznej za pośrednictwem upoważnionych operatorów, zgodnie z informacjami udostępnionymi w ramach Sklepu Internetowego;
b. za pobraniem.
2. Nie ma możliwości łączenia różnych sposobów płatności za Towary ujęte w jednym zamówieniu.
3. Zapłata za zakupione w Sklepie internetowym Towary dokonana za pośrednictwem usługi płatności elektronicznej następuje w momencie składania zamówienia.
4. W przypadku wyboru formy płatności za pobraniem zapłata za zakupiony Towar następuje:
a. przy wyborze dostawy Towaru przesyłką kurierską – w momencie dostarczenia przez kuriera przesyłki z zakupionym Towarem, któremu należy uiścić należną cenę za zakupione Towary wraz z dodatkową opłatą za pobranie;
b. przy wyborze dostawy do paczkomatów – w momencie odbioru Towaru w paczkomacie poprzez uiszczenie za pomocą karty należnej ceny za zakupione Towary wraz z opłatą dodatkową za pobranie.
§ 7. Sposób dostawy Towaru/Miejsce spełnienia świadczenia.
1. Szczegółowy koszt dostawy każdorazowo przedstawiony jest Klientowi w momencie dokonywania płatności.
2. W momencie doręczenia przesyłki przez kuriera, Klient powinien sprawdzić stan opakowania, w którym Towar został dostarczony. Wskazane jest również sprawdzenie zawartości opakowania. , czy opakowanie w którym dostarczony został zakupiony Towar nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku stwierdzenia jego uszkodzenia należy nie przyjmować przesyłki. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia, bądź przesyłka zwłaszcza w wyniku uszkodzenia okaże się być niekompletna należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody.
3. Ustęp powyższy dotyczy również odbioru przesyłki w paczkomacie InPost. Zgłoszenie szkody następuje wówczas przy pomocy wskazówek pojawiających się na wyświetlaczu paczkomatu.
4. Miejscem spełnienia świadczenia wynikającego z zawartej przez Klienta ze Sprzedawcą umowy sprzedaży jest miejsce, do którego Sprzedawca zgodnie z treścią złożonego przez Klienta zamówienia zobowiązany jest dostarczyć zakupiony Towar.
§ 8. Odpowiedzialność za Towar. Procedura reklamacyjna.
1. Sprzedawca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru do momentu wydania go Klientowi.
2. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne na zasadach określonych kodeksie cywilnym, ustawie o prawach konsumenta
3. Sprzedawca nie udziela Klientowi dodatkowych gwarancji na zakupione przez niego Towary w Sklepie internetowym.
4. Klient składając reklamację powinien co najmniej podać informacje: rodzaj stwierdzonej wady, żądanie sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową poprzez jego naprawę albo wymianę na nowy, bądź oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, sposób powiadomienia go o rozpatrzeniu reklamacji, dane kontaktowe Klienta składającego reklamację w zakresie, w jakim są one konieczne do powiadomienia go o rozstrzygnięciu reklamacji przez Sprzedawcę.
5. Klient chcący złożyć reklamację powinien w celach dowodowych dokonać tego drogą pisemną umożliwiającą zapoznanie się z jego treścią np. przy użyciu formularza reklamacyjnego doręczonego wraz z Towarem lub pobranego ze strony internetowej sklepu. Treść pisma reklamacyjnego powinna zawierać minimum dane osobowe (imię i nazwisko Klienta, adres kontaktowy lub adres e-mail), potwierdzenie zakupu (paragon albo maile albo potwierdzenie zapłaty) opis wady, żądanie sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową poprzez jego naprawę albo wymianę na nowy, bądź oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy oraz wskazać w jaki sposób ma zostać powiadomiony o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Zgłoszenie reklamacji powinno nastąpić najpóźniej w momencie wysyłki reklamowanego towaru.
6. Klient zostanie w ustawowym terminie powiadomiony o decyzji Sprzedawcy w sprawie rozpatrzenia reklamacji w sposób wskazany przez Klienta przy zgłoszeniu reklamacji.
7. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z procedurą składania reklamacji Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą drogą telefoniczną lub mailową.
§ 9. Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży
1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. ustawy o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j.) Konsumentowi poza wyjątkami ustawowymi (wyjątek stanowią m.in. towary przygotowane według specyfikacji konsumenta lub jego zindywidualizowanych potrzeb) przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania Zamówienia.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży należy złożyć w formie jednoznacznego oświadczenia (np. wysłać pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną) przed upływem terminu do odstąpienia od umowy podając nazwisko, pełen adres pocztowy, oraz, o ile są dostępne, numer telefonu, adres e-mail.
3. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
4. W przypadku odstąpienia od umowy Klientowi zwracane są wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep), niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy skutecznie poinformowaniu o Państwa decyzji w wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy, pod warunkiem otrzymania zwracanego Towaru lub do czasu dostarczenia dowodu wysyłki, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem środków pieniężnych.
5. Oświadczenie o odstąpieniu powinno zawierać ustawową dopiskę dotyczącą terminu od którego liczony jest termin na odstąpienie: „od dnia ….. (wskazać), w którym będą Klientem sklepu wieszamy.pl weszłam/wszedłem w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przeze mnie weszła w posiadanie rzeczy”.
6. W przypadku wyboru poinformowania elektronicznego o odstąpieniu od umowy niezwłocznie prześlemy Państwu potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu pocztą elektroniczną.
7. W przypadku odstąpienia od umowy bezpośrednie koszty zwrotu Towarów ponosi Klient.
8. W przypadku odstąpienia od umowy Klient ponosi odpowiedzialność tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (towary na wymiar).
§ 10. Świadczenie przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego.
1. Właściciel Sklepu zobowiązuje się podejmować na bieżąco niezbędne działania w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności Sklepu internetowego.
2. W ramach Sklepu internetowego zawierane są umowy na usługi świadczone drogą elektroniczną, a wśród nich umowa prowadzenia Konta Klienta.
3. Klient może zrezygnować w usługi prowadzenia Konta poprzez wypowiedzenie umowy ze skutkiem natychmiastowym, polegające na zaznaczeniu pola „Usuń” w podstronie „Moje Konto”. W takim przypadku Sprzedawca zaprzestanie świadczenia usługi prowadzenia Konta, które stanie się nieaktywne. Klient utraci dostęp do danych zawartych na Koncie.
4. Klient ma prawo zgłosić reklamacje dotyczące działania Sklepu internetowego oraz świadczonych przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną (poprzez wiadomość e-mail). Reklamacja zostanie rozpoznana w terminie 14 dni od daty jej zgłoszenia. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie powiadomiony w formie, w jakiej została zgłoszona reklamacja, chyba że Klient zgłosi żądanie powiadomienia go na piśmie o sposobie rozpatrzenia reklamacji i wskaże adres na jaki ma zostać wysłane powiadomienie.
5. Konsument ma prawo odstąpić od umowy na świadczenie usług drogą elektroniczną (prowadzenie Konta) w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać wysłane Sprzedawcy pocztą, lub e-mailem. Niezależnie od prawa do odstąpienia od umowy na świadczenie usług drogą elektroniczną ma on prawo w każdej chwili wypowiedzieć umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia poprzez usunięcie Konta Klienta.
§ 11. Klauzula informacyjna
1. Administratorem danych osobowych jest Agnieszka Dowgiert prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Aga4House Agnieszka Dowgiert” przy ul. Kawaleryjskiej 19/23, 41-45 SW, 15-325 Białystok, NIP: 542-300-68-92, REGON 200848882.
2. Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
3. W kwestiach dotyczących ochrony danych osobowych z Administratorem można skontaktować się za pośrednictwem:
4. Sprzedawca stale dąży do zagwarantowania najwyższej jakości ochrony danych osobowych i respektuje ich przetwarzanie zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”).
5. Dane osobowe Klientów lub osób działających w ich imieniu będą przetwarzane na podstawie:
a. art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w celu wykonania umowy o wykonywanie usług elektronicznych, jak również w celu wykonywania umów sprzedaży, lub podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem Umowy, tj. skutecznego złożenia Zamówienia, zapewnienia dostępu do informacji związanych z realizacją zamówienia; przez czas istnienia Konta oraz okres przedawnienia roszczeń;
b. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w celach wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy, m.in. optymalizacji działania Serwisu, dostosowywania informacji przekazywanych za pośrednictwem Serwisu do potrzeb Klientów, statystyk oraz prowadzenia bieżącego kontaktu z Klientami do momentu wniesienia sprzeciwy na takie przetwarzanie;
c. art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. na podstawie wyrażonej zgody dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania dodatkowych materiałów reklamowych (w tym także w postaci smsów/mmsów wysyłanych na podany przez Klienta numer telefonu) przez okres do odwołania zgody;
d. art. 6 ust. 1 lit. c RODO dla celów podatkowo-księgowych, gdy realizacja Umów i świadczonych w ramach Serwisu usług elektronicznych związana jest z obowiązkami księgowo-podatkowymi wynikającymi z przepisów prawa przez okres aktualnie wymagany przepisami prawa.
6. Dane osobowe Klientów mogą zostać udostępnione w konkretnych celach:
a. operatorom pocztowym lub przewoźnikom w celu doręczenia Towarów,
b. podmiotom wspierającym Sprzedawcę (serwis techniczny Sklepu, księgowa, prawnicy) na zasadach zleconych usług zgodnie z umowami powierzenia danych osobowych do przetwarzania,
c. organom państwowym oraz instytucjom zgodnie ze szczegółowymi przepisami ich dotyczącymi.
7. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na dotychczasową zgodność przetwarzania z prawem.
8. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba której dane dotyczą ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie oznaczonych danych osobowych jest niezbędne do założenia Konta i korzystania z usług elektronicznych świadczonych w Serwisie, jak również do składania Zamówień i zawierania Umów, natomiast konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości skorzystania z usług elektronicznych oraz brak możliwości składania Zamówień.
§ 12. Postanowienia końcowe
1. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Sklepu internetowego.
2. Regulamin jest częścią zawieranej przez Sprzedawcę oraz Klienta umowy sprzedaży.
3. Treść Regulaminu jest dla stron obowiązująca zgodnie z brzmieniem w momencie złożenia przez Klienta zamówienia.
4. Do umów zawartych między Klientem a Sprzedawcą stosowane jest prawo polskie.
5. Sprzedawca będzie dążył do rozstrzygania ewentualnych sporów z Klientem w drodze polubownych negocjacji. W przypadku braku możliwości zawarcia ugodowego rozstrzygnięcia sporu każda ze stron będzie uprawniona do skierowania sprawy do właściwego rzeczowo i miejscowo sądu powszechnego.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym niż 7 dni od daty udostępnienia ich na stronie Sklepu internetowego.
7. Regulamin obowiązuje od dnia 02.03.2022 r.